Om het groeiende treinverkeer tussen Delft en Den Haag soepel en efficiënt te laten verlopen is ProRail continue bezig om het spoor, spoorbruggen en de onderdoorgangen te renoveren en waar nodig te vervangen.
Tussen de stations Rijswijk en Delft Campus (was voorheen de station Delft-Zuid) wordt het spoor verdubbeld van twee naar vier sporen, de nieuwe sporen komen aan weerszijden van de bestaande sporen te liggen.
Tevens wordt de verouderde overweg ‘t Haantje opgeheven en vervangen door een nieuwe onderdoorgang van circa 250 meter lang. Langzaam- en snelverkeer zijn nu van elkaar gescheiden, aan een kant van de weg komt een fiets- en voetpad.
De nieuwe onderdoorgang is aanzienlijk veiliger en verbetert tevens de doorstroming.
Aan de veiligheid van de nieuwe onderdoorgang draagt ook het invallend daglicht aanzienlijk bij. Dit is gerealiseerd door twee vides in het dak van de onderdoorgang die het mogelijk maken om daglicht door te laten.
Ook ProNed is, in opdracht van Strukton, betrokken geweest bij de realisatie van de nieuwe onderdoorgang. Het team heeft de wanden van de onderdoorgang voorzien van een minerale verf van KEIM die bijzonder duurzame conserverende eigenschappen heeft. De laag KEIM verf blijft niet op het oppervlak liggen maar dringt diep door in de ondergrond waarop het toegepast is. Naast het Keimen van de wanden zijn door de medewerkers van ProNed diverse betonnen onderdelen gehydrofobeerd.